Sunday 21 July 2013

Kueh Raya

Assalamualaikum

Bismillah.

Apa khabar iman hari ini? Macam mana puasa? :)

Hari minggu sebegini, mungkin ada yang dah menyinsing lengan membuat kueh raya. Alhamdulillah tadi saya sempat buat kuih semperit (memandangkan suami suka dan saya pun suka). Rasanya tak tau lagi, bunganya macam kembang mekar sangat pulak. Huhuhu. Tapi kueh raya buatan sendiri, mungkin lebih baik daripada beli kan? Sekurangnya kita tahu 'siapa' yang masak kueh tu...Dapatlah 3 balang kecil dengan choc rice berwarna-warni dan coklat putih.

Seingat saya semasa kecil, saya suka tengok mama buat kueh ni. Saat adunannya ditekan, Allah cantiknya bunga yang terhasil, dan kadang bila dah masak, saya suka korek cebisan buah ceri atas bunga semperit tu..huhuhu...mungkin sebab adunannya yang lembut gebu dan berlemak (sebab ada susu tepung/segar). 

Tak lama lagi hari ulangtahun kami berdua, saya teringin sangat nak buat jamuan makan-makan di rumah kecil kami ini.  Menunya ringkas, tapi mengenyangkan. Insya'allah... Amin.

Selamat berbuka & beribadah! :)

No comments:

Post a Comment