Wednesday 17 July 2013

Bekalan Ramadan


Assalamualaikum

Alhamdulillah sudah masuk hari ke-9 Ramadan...Apa khabar iman dan amal? Terasa begitu cepat waktu berlalu, sedangkan ibadah dan amalan tidak seiring dengan kemuliaan Ramadan. :(

Di sesetengah tempat suasana Ramadan pasti terasa begitu hangat, dek kerana masjidnya diimarahkan dengan sesungguhnya. Waktu paling berharga pastilah semasa berbuka bersama-sama keluarga tersayang dan menjamah hidangan- yang biasa-biasa pun jadi lazat kerana sememangnya Ramadan kan bulan rahmat!

Baru-baru ni, on the way pulang dari rumah mertua di Gombak, saya dan suami singgah di sebuah kedai arab di Ampang sebab suami dikirimi barang-barang untuk dibeli oleh kawannya di Sabah.

Nama kedai tu At-Taisir (ada sebuah lagi yang khabarnya lagi murah: Berkat Madinah). Masuk-masuk je kedai tu terus menyerbu bau kedai Arab! Dan memang banyak sangat barang-barang basah/ kering arab. Alang-alang menyeluk pekasam, dah sampai kan...apo laee...den ambik la beberapa barangan untuk memudahkan memasak. Dan barang-barang yang dijual agak murah. Antaranya:

Karamel

Puding ros perisa strawberi

Falafel

dan ais krim instant...Falafel ni sedap dimakan dengan roti atau dimakan begitu sahaja. :)

Oklah itu je yang dikongsi...terutama yang bekerjaya dan perlukan makanan instant yang berkhasiat dan sedap. 

Dan, rasanya belum terlambat lagi nak selitkan ni...checklist ibadat di bulan Ramadan. ^___^

Bekalan Ramadan ^_^
   

No comments:

Post a Comment